Algemene voorwaarden

ALGEMENE INFORMATIE

Deze website (de "Website") wordt aangeboden door EYDA ApS, Lene Haus Vej 10a, 7430 Ikast, CVR-nr. 39490188. Indien je problemen ondervindt met je bestelling op de website of het algemene gebruik van de website, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice:

  • E-mail: hello@eyda.nl
  • Telefoon: +45 50700020
  • Gewone post: EYDA ApS, Lene Haus Vej 10a, 7430 Ikast

Indien je bepaalde delen van de Algemene Voorwaarden niet begrijpt, raden wij je aan om contact op te nemen met onze klantenservice voordat je begint met winkelen op de website.

BELANGRIJKE MEDEDELING

LEES DE ALGEMENE VOORWAARDEN ZORGVULDIG DOOR VOORDAT JE EEN BESTELLING PLAATS BIJ EYDA.NL.

Wanneer je goederen op de Website bestelt of koopt, zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Houd er rekening mee dat de Algemene Voorwaarden periodiek kunnen worden bijgewerkt om wijzigingen in technologie, ons bedrijfsmodel, onze systeemcapaciteit of relevante wet- en regelgeving weer te geven. Daarom vragen we je om de Algemene Voorwaarden telkens opnieuw te accepteren wanneer je bij ons winkelt. In deze context verwijst "je", "jouw" of "jou" naar jou als gebruiker van de Website, terwijl "wij", "ons" of "onze" verwijst naar EYDA ApS.

Als je deze Algemene Voorwaarden niet accepteert, kun je geen goederen bestellen of kopen op de Website.

Als je deze Algemene Voorwaarden niet accepteert, kun je geen goederen bestellen of kopen op de Website.

Binnen een periode van 30 dagen nadat de goederen fysiek in jouw bezit zijn gekomen, heb je het recht om zonder opgaaf van redenen deze overeenkomst te herroepen. Dit geldt voor zowel jou als een door jou aangewezen derde partij, met uitzondering van de transporteur.

Lees meer onder "Niet-conforme goederen en onjuiste goederen".

Koop een legging en ontvang een gratis sportbeha: Algemene Voorwaarden

Koop een legging en ontvang een gratis sportbeha naar keuze, ter waarde van maximaal €75. Kies een sportbeha in jouw favoriete kleur en maat, en voeg het item toe aan je winkelwagen samen met de legging die je wilt kopen. Vul bij het afrekenen de code WELKOM en GRATIS in, en de waarde van de sportbeha wordt van het totale aankoopbedrag afgetrokken.

Je bestelling retourneren?

Als je de geselecteerde legging retourneert, moet je ook de bijbehorende sportbeha retourneren. Als je alleen de legging retourneert, dan worden de volledige kosten voor de sportbeha in rekening gebracht. Als je een van de producten wilt ruilen voor een andere maat, kleur, of model, neem dan contact op met de klantenservice via hello@eyda.nl.

Uniek Identificatienummer (UIN)

Verantwoordelijkheid van de Producent (EPR): FR297185_01DLCG

Bestellen

De online winkel is 24 uur per dag geopend, maar kan wegens onderhoud tijdelijk niet beschikbaar zijn. Indien mogelijk proberen we dergelijke onderhoudswerkzaamheden 's nachts uit te voeren.

Een bestelling geplaatst op een feestdag of in het weekend wordt verwerkt op de eerstvolgende werkdag.

Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om goederen op de website te kopen en in het bezit zijn van een geldige betaalkaart die door ons wordt geaccepteerd. Als je jonger bent dan 18 jaar, moet je een wettelijke basis hebben om een contract met ons aan te gaan.

We kunnen je bestelling alleen verwerken als het afleveradres een woon- of zakelijk adres is in één van de landen op de "Wij bezorgen in" lijst. We bezorgen niet op postbusadressen.

Onder andere behouden we ons het recht om het aankoopcontract te annuleren in één van de volgende situaties, zonder aansprakelijkheid voor vergoeding of andere kosten:

  • Je betalingsgegevens zijn onjuist of kunnen niet worden geverifieerd.
  • Je bestelling is geplaatst met het doel om fraude te plegen, enz., of is geplaatst in verband met een strafbaar feit of andere onwettige activiteiten.
  • Een onopzettelijke foutmelding op de website, zoals een betalingsfout of iets dergelijks. We hebben redenen om aan te nemen dat je jonger bent dan 18 jaar.

Contracten kunnen alleen worden gesloten op de website of telefonisch via onze klantenservice. We verwerken geen bestellingen die per e-mail, brief of fax zijn gedaan.

Op welk punt in het bestelproces ben je gebonden aan je bestelling?

Voordat je de bestelling doet, heb je de mogelijkheid om de verstrekte informatie te wijzigen, inclusief aflever- en factuurgegevens of betalingsinformatie. Bovendien kun je wijzigingen aanbrengen in je bestelling of goederen uit je winkelmandje verwijderen.

Wanneer je op "Bestellen en betalen" klikt en de ontvangstbevestiging op je scherm verschijnt, ben je gebonden aan het aankoopcontract. Lees meer onder "Herroepingsrecht".

Neem contact op met onze klantenservice als je een fout hebt gemaakt bij het plaatsen van je bestelling - zij staan klaar om je te helpen.

Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je bestelling. Na het sluiten van het contract zijn de bepalingen inzake herroeping van toepassing, zie hieronder.

Taal van het contract

Dit contract kan alleen in het Engels worden gesloten.

Toegang tot het contract

Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de inhoud van het contract en een kopie van deze Algemene Voorwaarden. We bewaren afgesloten contracten, inclusief de bestelbevestiging, gedurende een bepaalde periode en raden je aan om deze documenten ook op te slaan; ze zijn mogelijk niet altijd beschikbaar op de website. Lees meer onder "Bestelling volgen en bestelgeschiedenis bekijken".

Maatregelen tegen fraude

Om jou en onze andere klanten te beschermen tegen fraude en een hoog beveiligingsniveau te handhaven voor online aankopen, kunnen we verificatiecontroles uitvoeren. De verificatie kan worden gedaan met de gegevens die je verstrekt bij het plaatsen van een bestelling, inclusief je adres- en betaalinformatie.

BETALINGSMIDDELEN

We accepteren de volgende betalingsmiddelen:

  • Visa
  • Mastercard
  • IDEAL

CVV (Controlenummer van de creditcard)

Als je betaalt met een creditcard, wordt je gevraagd om de CVV beveiligingscode van de kaart in te voeren. Deze driecijferige code vind je aan de achterkant van je creditcard, meestal aan de rechterkant. De beveiligingscode is nodig voor de verwerking van de betaling en voor het handhaven van een hoog beveiligingsniveau. Er kunnen ook gelijkaardige beschermingsmaatregelen worden getroffen.

Betalingsprocedure

Zodra je goederen ons magazijn verlaten om te worden bezorgd, wordt het bedrag van je bestelling afgeschreven via de geselecteerde betaalmethode.

Bij betaling met internationale betaalkaarten zoals Visa en Mastercard wordt het bedrag automatisch gereserveerd op je rekening. Zodra je artikel ons magazijn verlaat voor levering, wordt je betaling verwerkt met de gekozen betaalservice. Als de bestelling niet kan worden geleverd en wordt geannuleerd, wordt de reservering van het bedrag vrijgegeven.

PRIJZEN EN LEVERING

Alle vermelde prijzen voor goederen, leveringskosten en andere kosten zijn inclusief btw en bijkomende kosten.

Kosten in verband met levering, vracht of verzenkosten kunnen variëren en worden aan elke bestelling toegevoegd.

Valuta

De prijzen op de website worden weergegeven in de valuta die van toepassing is op jouw land. Gebruik de functie "landenkiezer" onderaan de website als je jouw land wilt wijzigen. Je leveringsadres bepaalt de van toepassing zijnde valuta.

Houd er rekening mee dat een wijziging van het leveringsland invloed kan hebben op de prijs en verzendkosten.

Je kunt betalen in de volgende valuta:

  • EURO (EUR)

Levering

We leveren aan de volgende landen:

  • Oostenrijk
  • België
  • Tsjechië
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Hongarije
  • Ierland
  • Italië
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Polen
  • Portugal
  • Slowakije
  • Slovenië
  • Spanje
  • Zweden
  • Verenigd
  • Koninkrijk

Voor andere landen kun je de "landenkiezer" onderaan de website gebruiken.

Leveringsvoorwaarden

De goederen worden bezorgd op het afleveradres dat je hebt opgegeven in de bestelling. We leveren alleen aan woon- en zakelijke adressen, niet aan postbusadressen.

Je goederen worden bezorgd van maandag tot en met vrijdag. Het tijdstip van bezorging is afhankelijk van het land waarin de levering plaatsvindt en het transportbedrijf dat wordt gebruikt. Bij ontvangst van de goederen moet worden getekend.

Het hoeft niet per se door jou persoonlijk te worden getekend. Mensen op het afleveradres (bijvoorbeeld een familielid, vriend, receptionist, enz.) kunnen namens jou tekenen voor ontvangst met bindende gevolgen voor jou.

Onze transporteur zal minimaal twee bezorgpogingen doen. Bij elke bezorgpoging zal de transporteur een bericht achterlaten met informatie over de volgende bezorgpoging en de mogelijkheid om je pakket zelf af te halen. In de meeste gevallen bewaart de transporteur de goederen maximaal 7 dagen voordat ze aan ons worden geretourneerd indien ze niet konden worden bezorgd.

Let op: als je hiervoor toestemming hebt gegeven en de omstandigheden het toelaten, kan onze transporteur de goederen ook bij je buurman afleveren. Houd er rekening mee dat het risico van verlies van of schade aan de goederen na levering op jou overgaat.

Als het pakket er beschadigd uitziet, dien je de goederen te weigeren. Als je een klacht wilt indienen over enig gebrek aan conformiteit, dien je ons hiervan op de hoogte te stellen. Lees meer onder "Niet-conforme en verkeerde goederen".

Afzonderlijke leveringen

Als je bestelling uit meerdere goederen bestaat, behouden we ons het recht om aparte leveringen te doen. Aparte leveringen kunnen nodig zijn als bepaalde goederen vertraagd zijn of niet op voorraad zijn op het moment van bestelling. Je wordt op de hoogte gesteld als je bestelling aparte leveringen vereist. Er worden geen extra leveringskosten in rekening gebracht voor aparte leveringen.

Herroepingsrecht (alleen van toepassing op consumenten)

Je hebt het recht deze overeenkomst binnen 30 dagen zonder opgave van reden te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de transporteur is, de goederen fysiek in bezit krijgt.

In geval van een overeenkomst met betrekking tot meerdere goederen die in één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd (bijvoorbeeld aparte leveringen), verstrijkt de herroepingstermijn 30 dagen na de datum waarop jij of een derde partij, anders dan de transporteur en door jou aangewezen, het laatste product fysiek in bezit krijgt.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet je ons (zie contactgegevens hieronder) op de hoogte stellen van je beslissing om je terug te trekken uit de overeenkomst door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief verzonden per post, fax of e-mail).

Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het dat je jouw kennisgeving van uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Het standaard lformulier voor herroeping is hier beschikbaar.

Gevolgen van de herroeping

Als je je terugtrekt uit deze overeenkomst, zullen wij alle van jou ontvangen betalingen aan je terugbetalen. Dit omvat ook de kosten van levering, met uitzondering van eventuele extra kosten die zijn ontstaan door je keuze voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die we aanbieden.

We zullen de terugbetaling zonder onnodige vertraging uitvoeren en in ieder geval binnen 30 dagen nadat we op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om je terug te trekken uit deze overeenkomst.

We zullen dezelfde betaalmethode gebruiken voor de terugbetaling als je oorspronkelijk hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk instemt met een andere betaalmethode.

Je zult geen kosten in rekening worden gebracht voor deze terugbetaling. We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt.

We dragen de kosten voor het terugsturen van de goederen, en we vragen je om de goederen zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen na je melding van terugtrekking uit de overeenkomst naar ons terug te sturen. Zorg ervoor dat je een bewijs van verzending hebt, bijvoorbeeld een ontvangstbewijs van het postkantoor, als bewijs van de retourzending.

Houd er rekening mee dat je alleen aansprakelijk bent voor eventuele waardevermindering van de goederen als gevolg van het hanteren van de goederen op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

NIET-CONFORME GOEDEREN EN ONJUISTE GOEDEREN

Als de ontvangen goederen niet voldoen aan je verwachtingen of als we per ongeluk de verkeerde goederen hebben geleverd, neem dan contact op met onze klantenservice.

Als je bij de levering merkt dat de goederen niet aan de vereisten voldoen of als het de verkeerde goederen zijn, weiger dan om de goederen in ontvangst te nemen.

Bij niet-conforme of verkeerde goederen heb je de volgende opties:

  • Je kunt de goederen retourneren en een terugbetaling ontvangen van de aankoopprijs en alle bezorgkosten nadat onze klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt.
  • Je kunt de goederen retourneren en vergelijkbare goederen ontvangen nadat onze klantenservice de geretourneerde goederen heeft verwerkt, mits wij een gelijkwaardig alternatief kunnen leveren.
  • Je kunt ervoor kiezen om de goederen te behouden en een evenredige verlaging van de aankoopprijs aan te vragen.

Bij contact met de klantenservice: Verstrek het bestelnummer en mogelijk het artikelnummer van de goederen.

Beschrijf wat er mis is met de goederen. Je bent niet verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van niet-conforme of verkeerde goederen.

Zodra wij de goederen hebben ontvangen, zullen wij de aankoopprijs en bezorgkosten terugbetalen. Je kunt er ook voor kiezen om nieuwe goederen ter vervanging van de oorspronkelijke goederen te ontvangen.

ANDERE ZAKEN

We proberen onze website regelmatig bij te werken en ervoor te zorgen dat prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie met betrekking tot de goederen correct zijn. Het is echter mogelijk dat er typografische fouten of fouten in prijzen, aanbiedingen, beschrijvingen en andere informatie voorkomen. Soms ontdekken we ook dat de prijzen van goederen onjuist zijn. We doen ons best om deze fouten te corrigeren zodra we ze opmerken.

Overmacht

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen of het niet nakomen van onze verplichtingen als deze te wijten zijn aan gebeurtenissen buiten onze controle.

Volledigheid van het contract

In deze Algemene Voorwaarden vind je de volledige voorwaarden van het contract tussen ons.

Ongeldigheid

Als een of meer bepalingen in de Algemene Voorwaarden volledig of gedeeltelijk ongeldig worden verklaard, blijven de overige bepalingen van kracht.

Overdracht

We mogen onze rechten en verplichtingen uit het contract met jou overdragen aan anderen. Deze overdracht zal geen invloed hebben op de kwaliteit van de service die je ontvangt. We zullen je op de hoogte stellen als een dergelijke overdracht plaatsvindt. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden, stem je in met toekomstige overdrachten. Let op: je kunt je rechten alleen uitoefenen tegen de derde partij nadat wij je op de hoogte hebben gesteld van de overdracht.

Privacybeleid

We behandelen jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk. Lees alsjeblieft ons Privacybeleid, waarin wordt uitgelegd hoe we de persoonlijke gegevens die je verstrekt in verband met de bestelprocedure en jouw algemene gebruik van de website, gebruiken.

Recht om een klacht

in te dienen Als je een klacht wilt indienen over goederen die je bij ons hebt gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt onze klantenservice bereiken via telefoon, e-mail of gewone post. Onze contactgegevens vind je onder "Algemene informatie" hierboven.

Een klacht over een artikel of dienst die je bij ons hebt gekocht, kan worden ingediend bij het Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg (Deens centrum voor klachtafhandeling).

Je kunt je klacht indienen bij het Centre for Complaint Resolution via het klachtenportaal voor Nævnenes Hus (Het Tribunaalgebouw).

https://kpo.naevneneshus.dk Het online klachtenportaal van de Europese Commissie kan ook worden gebruikt om een klacht in te dienen. Dit is met name van toepassing op consumenten die in een ander EU-land dan Denemarken wonen.

Dien hier je klacht in - http://ec.europa.eu/odr. Vergeet niet ons e-mailadres hello@eyda.nl te vermelden bij het indienen van je klacht.

Keuze van wet en jurisdictie

Alle overeenkomsten die we sluiten met behulp van deze Algemene Voorwaarden vallen onder Deens recht. Elk geschil dat kan ontstaan in verband met onze overeenkomst, inclusief de geldigheid ervan, moet worden voorgelegd aan een bevoegde rechtbank in Denemarken. Als consument kun je ons aanklagen bij de rechtbank van jouw woonplaats.

Omruilen van kerstcadeaus

Wil je een kerstcadeau terugsturen? Kerstcadeaus die na 1 november 2023 zijn gekocht, moeten vóór 15 januari 2024 worden geretourneerd. We hebben de retourperiode voor kerstcadeaus die na 1 november zijn gekocht verlengd. Als je het cadeau wilt omruilen, dan heb je twee opties: inwisselen voor een cadeaukaart of retourneren.

Omruilen voor een cadeaukaart

Wil je een andere maat of toch liever een ander EYDA item? Je kunt je cadeau omruilen voor een cadeaukaart, zodat je zelf kunt kiezen wat je wilt. Om te ruilen voor een cadeaukaart, stuur een e-mail naar hello@eyda.nl vóór 15 januari 2024 met de volgende informatie:

  • Bestelnummer
  • De artikelen die je wilt retourneren (de naam kun je vinden op het zip-lock zakje)
  • Het e-mailadres waarop je de cadeaukaart wilt ontvangen

Als het bestelnummer niet bij het kerstcadeau zit, of als je het nummer niet kent, neem dan contact met ons op via hello@eyda.nl.
We gaan meteen voor je aan de slag om je verzoek te verwerken. Binnen 1-3 werkdagen krijg je een bevestigingsmail toegestuurd, met daarbij een retourlabel.
Na ontvangst van je retourzending in ons magazijn duurt de verwerking 7-10 werkdagen. Zodra dit is afgerond, sturen we de cadeaukaart naar het door jou opgegeven e-mailadres.

Klachten

Heb je een klacht? Stuur deze naar hello@eyda.nl. Als je contact met ons opneemt, vermeld dan je bestelnummer en voeg foto's van het artikel toe. Wij zorgen ervoor dat we snel een passende oplossing voor je vinden.